ارتباط تمدن اسلامی و مسیحیت

در این وبلاگ می خواهم درباره ارتباط تمدن اسلامی و مسیحیت صبحت کنم
يكشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۳۰ ب.ظ

دین اسلام

اسلام دینی یکتاپرستانه و یکی از ادیان ابراهیمی جهان است. پیروان این دین را مسلمان میگویند. مسلمانان بر این باورند که خدا مستقیماً بر بسیاری از پیامبران وحی فرستاده و محمد آخرین آنها است. اکنون، اسلام از نظر شمار رسمی پیروان در مکان دوم (پس از دین مسیحیت) جای دارد.

کتاب دینی مسلمانان قرآن است که بر باور مسلمانان محمد بن عبدالله آن را بوسیلهٔ وحی الهی دریافت مینمود و آن را به مسلمانان ابلاغ میداشت. دین اسلام عمدتاً به دو مذهب سنی و شیعه تقسیم میشود که هر یک از آنها زیر شاخههای متعددی دارا میباشند. بیشتر جمعیت مسلمانان جهان را سنیها تشکیل میدهند.

مسلمانان محمد را اعادهکننده ایمان توحیدی خالص ابراهیم ، عیسی ، موسی و دیگر پیامبران میدانند و معتقدند که اسلام کاملترین و آخرین آیین الهی است

اسلام در زبان عربی  از ریشهٔ (س-ل-م) که به معنای «تسلیمشدن»، «واگزاری»، «آشتی» و «صلح» ، گرفته شدهاست. «سلام » نیز برگرفته از همین سه حرف است

پذیرش اسلام برای هر فردی با گفتن شهادتین آغاز میشود. شهادتین به زبان آوردن دو جملهٔ «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله»، و در مذهب شیعه به اضافه «علی ولی الله» است. این جملات به ترتیب به معنای «شهادت میدهم هیچ خدایی جز الله وجود ندارد» و «شهادت میدهم محمد پیامبر اللهاست» و «شهادت میدهم که علی ولی الله است و شهادت میدهم که علی حجت الله است» هستند.

مسلمانان بر این باورند که خدا پیام خود را از راه [(وحی)] بر محمد و پیامبران دیگر از جمله آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی فروفرستاد. همه مسلمانان باور دارند که محمد، آخرین پیامبر خدا و مکمل همهٔ آنها است؛ در نتیجه، سخنان او و کتابش تا روز قیامت برای بشریت وجود دارد. مسلمانان بر این باورند که بخشهایی از کتابهای تورات و انجیل فراموش شدهاند، اشتباه تفسیر یا نوشته شدهاند یا توسط دنبالهروان آنها تحریف گشتهاند و پیام اصلی آنان از بین رفتهاست. آنان با باور به این مساله، معتقدند قرآن به عنوان آخرین کتاب وحی شده به انسانها برای تصحیح آن کتابها نازل شدهاست.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۷
arian samin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.