ارتباط تمدن اسلامی و مسیحیت

در این وبلاگ می خواهم درباره ارتباط تمدن اسلامی و مسیحیت صبحت کنم
شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۳۶ ب.ظ

دین مسیحیت

دین مسیحیت آیینی یکتاپرستانه است که بر اساس زندگی و آموزههای عیسی استوار است. این دین با جمعیت تقریبی ۲٫۵ میلیارد نفر، بیشترین پیرو را در سرتاسر جهان است.

پیروان این دین بر این باورند که مسیح بر صلیب کشیده شد، سپس از مردگان برخاست و به آسمان عروج کرد،و دوباره در پایان برای برقراری صلح جهانی به زمین باز خواهد گشت.

 صلیب مسیحی به عنوان وسیلهء مصلوب ساختن عیسی مسیح و به عنوان شناخته شده ترین سمبل دینی مسیحیت در نظر گرفته می شود و مرتبط با صلیب مسیح  ( صلیبی که معمولاً نمایش سه بعدی از مسیح مقدس را در بر دارد ) و خانوادهء عمومی تر نمادهای صلیب است .که عکس ان در زیر قابل مشاهده است.


Pasted Image 0.jpeg

و مسیحی ها در جایی به نام کلیسا خدا را عبادت میکنند.

Pasted Image 0_1.jpeg


هیکل یا معبد جایگاه پرستش و پرستیدن خداوند در هر دینی را گویند. این جایگاه دارای ارزش بالایی در هر دین است. اگر چه اصطلاح معبد از نظر واژهشناسی هم معنای پرستشگاهاست اما هر پرستشگاهی را معبد نمینامند. به طور خاص، از کلیساها و مساجد معمولاً با 

باعنوان معبد یاد نمی شود.

شاید شنیده باشید که مردم ساختمانهایى را که مسیحیان در آن عبادت مىنمایند کلیسا مىخوانند. هر چند مسلمانان غالبا ساختمانی با معماری خاصی را کلیسا مىدانند لکن معنى واقعى کلمه «کلیسا» از نظر مسیحیان ساختمان نیست؛ بلکه مسیحیان کلیسا را به اجتماع ایماندارانى می گویند که در آن ساختمان عبادت مىنمایند. «کلیسا» دلالت مىکند به اجتماع ایمانداران مسیحى در محلى بخصوص و هم چنین این کلمه براى جمیع ایمانداران هم کسانى که هنوز در این جهان هستند و هم اشخاصى که با مسیح در آسمان مىباشند استعمال مىشود. مسیحیان معتقدند در زمانهاى گذشته خدا فرزندان اسرائیل را انتخاب نمود تا قوم برگزیده او باشند. او احکام خود را بوسیله موسى به آنان بخشید و سرزمین فلسطین را به آنان داد و براى ایشان انبیایى فرستاد تا ایشان را تعلیم دهند و راجع به آمدن مسیح موعود با ایشان سخن گویند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۶
arian samin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.